Hajóbérlés, Balaton, nyaralás.

Szponzorált tartalom

hajóbérlés

Minden nyáron leutazunk a baráti társasággal a Balatonhoz, mindig több, jól megpakolt autókkal szoktunk menni. Ez általában amiatt a bizonyos fesztivál miatt volt esedékes mindig, de most ugye, ismerve a helyzetet, ez elmarad. Vagyis a fesztivál, az utazás nem. Mivel ritkán tudunk így együtt találkozni, ezért ezek a kiruccanások nekünk nagyon fontosak, így, ha törik, ha szakad, mindig megtartjuk.

Mivel most nincs fesztivál, arra gondoltunk, hogy feldobnánk valamivel a dolgot. Lilla jelezte, hogy neki van egy ötlete, még pedig az, hogy béreljünk hajót. Mutatott is egy weboldalt, ami neki szimpatikus volt, hogy mi is nézzük meg, és ha tetszik, akkor ne késlekedjünk, nehogy még a végén lemaradjunk.

Ez volt az az oldal: balatonpro.hu/hajoberles-balaton/.

A Balaton PRO egyébként egy olyan cég, ami csapatépítőket, születésnapi rendezvényeket és egyéb eseményeket is szervez, és le is bonyolítják azt. Szóval a kisebb magánrendezvényektől kezdve, egészen a nagy, céges csapatépítőkig, sok mindent rájuk lehet bízni. Ezeknek a programoknak is a sajátossága persze, hogy a Balatonnál vannak.

A cégnek saját vitorlás flottája van, amiket ezekre az eseményekre is igénybe lehet venni, de természetesen, rendezvény nélkül is ki lehet őket bérelni. Ezért is mutatta meg nekünk Lilla, a már említett weboldalt.

Szóval a hajóbérlésről azt kell tudni, hogy rövidebb-hosszabb időkre is lehetséges bérelni. Ez azt jelenti, hogy ha úgy van, akkor lehet pár órára is, de akár napokra, sőt még hetekre is! Szerintem ez nagyon jó ötlet, különösen annak, aki imád vitorlázni, esetleg még jogosítványa is van hozzá, de saját vitorlásra nincs pénze, vagy nem éri meg neki vásárolni egyet. De, akinek nincs jogosultsága hajóvezetésre, annak sem kell aggódnia, mert hajóskapitány segítségét is igénybe lehet venni, de ezt nyilván előre egyeztetni kell.

Igazából ez minket elgondolkoztatott, mert több napra tervezzük az utazást, és elég jó lenne, ha bármikor, amikor éppen eszünkbe jut, ki tudnánk hajózni a Balaton közepére, nem kellene bérelgetni minden nap újra és újra.

Ami az árakat illeti: mivel hajóbérlésről beszélünk, az nyilvánvaló, hogy nem pár ezer forintról beszélünk, de egy nyaralás alapvetően sem olcsó. Úgyhogy ezen nem is problémáztunk. Kinéztünk egy vitorlást, megnéztük az árakat alatta, és kiszámoltuk mennyibe fog kerülni fejenként. Ennyi. Egyébként nagyon korrekt árakról van szó, ezért is tudtunk gyorsan dönteni.

De lehet tőlük kérni árajánlatot. Akár e-mailen keresztül is, de van egy gyorsabb lehetőség: az oldalon (balatonpro.hu/hajoberles-balaton/), van egy rövidke ajánlatkérő űrlap, és ezt be kell küldeni, persze kitöltve.

Megnéztük a képeket is, mert bizony, minden egyes hajójukra rá lehet lesni az oldalon. Pontos leírások vannak, sőt, még rajzokkal is illusztrálták az elrendezést, hogy átláthatóbb legyen.

Ekkor esett le nekünk a tantusz, hogy ezeken a vitorlásokon aludni is lehet. És nem csak egy-két ember befogadására alkalmasak ilyen szempontból sem. Amit mi néztünk például, azon a hajón 8 férőhely van, de még ehhez +2 főnek meg lehet oldani az elhelyezését. Ez pedig a mi olvasatunkban azt jelentette, hogy nem kell szállást sem keresnünk! Én nem tudtam, de zuhanyozni is lehet a vitorlásokon, illetve mosdó is van. Úgyhogy igazából ezzel meg is oldódott az egész nyaralásunk, és meg is úsztuk a legnagyobb feladatot, a szálláshely felkutatását.

Borzasztó hálásak voltunk Lillának, hogy így belevetette magát a dologba, és megmutatta nekünk a Balaton PRO oldalát, mert így gyakorlatilag megszervezte a kis társaságunk teljes balatoni kiruccanását!