keresőoptimalizálás
keresőoptimalizálás

Aki még abban a korban nőtt fel, amikor a tévés hirdetések mindent vittek, amikor az újságokban lévő reklámok voltak a mérvadóak, azok számára talán furcsa lehet, hogy létezik a hirdetéseknek egy sokkal olcsóbb válfaja is – elsősorban netes vállalkozások részére. A keresőoptimalizálás abban segít, hogy ha van egy honlap, amit az oldal tulajdonosa szélesebb körben tenne ismertté, akkor mindezt lehetővé teszi; magyarán: ha valaki azt szeretné, hogy sokkal többen látogassák meg a weblapját, mint jelenleg, akkor ezt a keresőoptimalizálás el tudja érni – mégpedig olcsón! Hogy miként? Nos, kell hozzá egy elhivatott csapat, aki fogja a megbízó oldalát, és bizonyos eljárásokkal releváns keresőszavakra előrébb segíti a Google keresési rendszerében. (Ez legjobb esetben az első oldalt jelenti; szóval ha valaki rákeres valamilyen keresőszóra, akkor a megbízó oldalát a Google az első oldalon fogja kilistázni.) A keresőoptimalizálás indirekt módon reklámozza az oldat, hiszen nem magát a lap hírét viszi szerteszét, hanem a netes figyelmet irányítja rá. Ha pedig jóval többen botlanak bele az adott honlapba, mint korábban, akkor többen is fognak rákattintani a linkelt címre.

Vélemény, hozzászólás?